Interview: Donald Trump a Bill O’Reilley na FOX News (6. a 7. február 2017, slovenský prepis v plnom znení)

6. a 7. februára 2017 bol na FOX News v rámci programu “The O’Rilley factor” odvysielaný dvojdielny rozhovor medzi Donaldom Trumpom a Billom O’Rilleym.

V plnom anglickom znení si ho môžete pozrieť tu:

Časť 1: http://www.foxnews.com/transcript/2017/02/07/bill-oreilly-exclusive-interview-with-president-trump/

http://www.foxnews.com/transcript/2017/02/07/exclusive-interview-with-president-trump-part-2/

Časť 2: http://www.foxnews.com/transcript/2017/02/08/exclusive-interview-with-president-trump-part-3/

 

V prepise bude Bill O’Rilley označený ako BO a prezident Trump ako PT.

Časť 1 (6. február 2017)

BO: “Porozprávajme sa o Iráne. Vaše posúdenie, myslíte si, že sme ako krajina na kurze smerom ku kolízii s Iránom?

PT: “Myslím, že je to najhoršia vyrokovaná dohoda, akú som kedy videl. Myslím, že je to dohoda, ktorá nikdy nemala byť rokovaná.”

BO: “Nukleárna dohoda?”

PT: “Absolútne. Tá dohoda bola pripravená Obamovou administratívou. A myslím, že je to hanba, že sme mali takú dohodu a že sme takúto dohodu museli podpísať, nebol na to žiaden dôvod. A ak sa to rozhodnete urobiť, mala by to byť dobrá dohoda. Tajomník Kerry, ktorý ju rokoval, ani raz nevstal od stola. Máme to najhoršie zo všetkého. Už teraz sme im dali miliardy a miliardy, pravdepodobne 50 miliárd dolárov. Dali sme im 1.7 miliardy v hotovosti, čo je neslýchané. A my sme im dali peniaze. A nič sme za to nedostali naspäť.”

BO: “Je možné, že ju roztrháte?”

PT: “Uvidíme, čo sa stane. Môžem povedať to, oni majú voči našej krajine úplnú neúctu. Sú teroristickým štátom číslo jedna, posielajú všade peniaze a zbrane a to nemôžu.”

BO: “Sankcie, tak s nimi začnete?”

PT: “Už som začal.”

BO: “Ale pošlete tam lietadlovú loď, však?”

PT: “My sme práve začali so sankciami. Nikdy som nehovoril o vojenských pohyboch. Stále som kritizoval prezidenta Obamu s tým, že mali oznámenie, že idú do Mosulu, že idú na to isté miesto. A dali im meno, dátum, aj čas. My v to neveríme… uvidíme, čo sa stane. Ale nerád by som hovoril o tom, čo budeme robiť vojensky.”

BO: “Ale s Iránom nie ste momentálne veľmi ofenzívny.”

PT: “Nie, nie som ofenzívny. Je to ako by boli povzbudení. Sledujú naše plány, obkolesujú naše lode s ich člnmi, a kričia na nás. Je to, čo sa stalo… nie je to dobré. Mysleli by ste, že po tej dohode, ktorú uzavreli, ktorá je skvelá dohoda pre nich a príšerná dohoda pre nás, tak že by mali voči našej krajine určitú srdečnosť, a je to presne naopak. Stratili rešpekt, pretože nikto by neveril, že by niekto mohol byť tak hlúpy a uzavrieť takúto dohodu.”

BO: “Prejdime na tému Mexiko. Objavila sa správa, že ste hovorili s prezidentom Nietom. Chcem vedieť, či je to pravda alebo nie. Že ak by sa jeho armáda nedokázala postarať o drogové kartely, že americkí armádni vojaci by dokázali. Je to pravda?”

PT: “S týmito kartelmi musíme niečo urobiť, hovoril som s ním o tom. Chcem mu pomôcť. Ja si myslím, že je to veľmi dobrý muž. Budeme mať dobrý vzťah, ako už pravdepodobne viete. Budeme mať múr, budeme mať hranicu. Musíme zastaviť drogy, ktoré prúdia do našej krajiny, a ak to dokáže zvládnuť, možno dokáže, a možno ak to nedokážu alebo budú potrebovať pomoc, zdal sa veľmi ochotný prijať od nás pomoc, pretože má problém a aj pre nás je to skutočný problém.”

BO: “Takže mexický prezident Nieto bol otvorený možnosti amerických síl, správne? Pomôcť mu v boji s drogovými kartelmi.”

PT: “Radšej by som, ako veľmi dobrý muž a niekto, koho rešpektujem, radšej by som nechal odpoveď na neho. Ale poviem vám, určite som mu ponúkol pomoc s porazením dogových kartelov, pretože my máme problém. Nezabudnite, tie kartely fungujú v našej krajine, tak aby ste rozumeli, toto je kartel po celom svete, kartely. Ale určite by som mu pomohol, ak by pomoc potreboval.”

BO: “Považujete v tomto bode Mexiko za skorumpovanú krajinu? Pretože toto sa deje už desaťročia. Je Mexiko skorumpované?”

PT: “No, je to krajina, ktorá má ťažkosti. Ale určite vo vzťahu s nami sa majú dobre. S Mexikom máme obchodný deficit 60 miliárd dolárov ročne. To nezahŕňa drogy a nezahŕňa to hranicu a všetky veci, ktoré sa dejú na hranici. Ale je to krajina, pre ktorú a pre ktorej ľudí mám veľký rešpekt. Milujem ich ľudí. A mám túto administratívu veľmi rád. Myslím si, že je to dobrý muž. Vychádzame spolu veľmi dobre. Ale majú problém s kontrolou určitých aspektov ich krajiny. O tom nie je pochýb. Ale povedal by som, že drogy a drogové kartely sú číslo jedna.”

BO: “Už ste prišli na to, akú tarifu uložíte sa Mexiko, aby zaplatili za múr?”

PT: “Možno to nebudeme musieť urobiť. Chcú rokovať dohodu. Ja chcem vyrokovať dohodu. Uvidíme, čo sa stane. Ale stále môžeme dať tarifu alebo daň, ak to bude nevyhnutné, a uvidíme, či to bude nevyhnutné. Ale ak chcete uzavrieť dohodu, musíme ustanoviť úlohu dohody NAFTA, ale budeme tam musieť doložiť ďalšie F, pretože teraz je to len voľný  /free/ obchod  a ja to zmením na spravodlivý /fair/ obchod, pretože momentálne nie je spravodlivý.”

BO: “Takže…”

PT: “Bill, strácame. Strácame 60 miliárd ročne na obchodnom deficite s Mexikom. A to si nemôžeme dovoliť.”

BO: “Minulý týždeň ste hovorili s Putinom. Váš predchádzajú týždeň bol rušný.”

PT: “Mal som veľmi rušný týždeň. Rušný týždeň a pol.”

BO: “Ale do 24 hodín od vášho telefonického rozhovoru s ruským lídrom pro-ruské sily urýchlili násilie na Ukrajine.”

PT: “Áno.”

BO: “Vzali ste to ako urážku?”

PT: “Nie, pretože som skutočne nevedel, čo to presne je. Sú to sily za Rusko. My nevieme, či sú nekontrolovateľní. Sú nekontrolovateľní? To sa stáva. Zistíme. Budem prekvapený, ale uvidíme.”

BO: “Rešpektujete Putina?”

PT: “Áno, rešpektujem ho.”

BO: “Áno? Prečo?”

PT: “No, ja rešpektujem veľa ľudí. To neznamená, že s ním budem vychádzať. Je to líder jeho krajiny. Ja by som povedal, že je lepšie s Ruskom vychádzať, než nevychádzať. Budem s ním vychádzať? To netuším.”

BO: “Ale on je vrah. Putin je vrah.”

PT: “Je veľa vrahov. Myslíte si, že naša krajina je nevinná? Myslíte si, že naša krajina je nevinná?”

BO: “Neviem o žiadnych vládnych lídroch, ktorí vraždia v Amerike.”

PT: “Pozrite sa, čo sme napáchali. Urobili sme veľa chýb. Od začiatku som bol proti vojne v Iraku.”

BO: “Áno, chyby sú iné, než…”

PT: “Veľa chýb, okej? Veľa ľudí bolo zabitých. Takže, veľa vrahov naokolo, verte mi.”

BO: “V poriadku. Spomenuli ste ISIS. Môžeme očakávať, my Američania, viac amerických armádnych bojov proti ISIS?”

PT: “Viete, neznášam byť vyhýbavý, ale…”

BO: “Povedzte mi konkrétne.”

PT: “Nerád o tom hovorím otvorene. Možem povedať toľko, ISIS je zlý. Je to zlo. Odrezávajú kresťanom a moslimom hlavy a každému, kto sa im postaví do cesty. Topia ľudí v kovových klietkach. Od stredoveku sa niečo také neudialo. A predchádzajúca administratíva dovolila, aby sa to stalo, pretože sme nemali byť v Iraku, ale nemali sme odtiaľ ani odísť tak, ako sme odišli. Vytovorilo to vákuum a ISIS sa sformoval. Ja by som navrhol vziať ropu. Keby boli vzali ropu, nebol by vznikol ISIS, pretože ju použili…”

BO: “Ak by ste vzali ropu, irackú ropu, museli by ste tam poslať americké zložky a to by len začalo ďalšie kolo.”

PT: “A zarobili by ste na tom veľa peňazí a mali by ste aktíva na to… na to všetko. Ale zabudnite na to.”

BO: “Okej, obráťme sa na domácu politiku. Kedy môžu Američania očakávať daňové škrty? Tento rok?”

PT: “Áno. Práve intenzívne pracujeme na balíčku zdravotného poistenia. Čo by som povedal, že sa hýbe dosť rýchlo. Snažíme sa, aby náš človek, Dr. Tom Price prešiel schvaľovaním, ako viete, demokrati to spomaľujú z čisto politických dôvodov.”

BO: “Áno.”

PT: “To je príšerné.”

BO: “Chcem vás mať na zázname. Rok 2017, môžu Američania očakávať daňové škrty?”

PT: “Myslím, že áno. Myslím, že pred koncom roka. Chcel by som povedať, že áno.”

BO: “Okej. Môžu Američania v roku 2017 očakávať nový plán zdravotnej starostlivosti vylúčený Trumpovou administratívou? Tento rok.”

PT: “No, je to v procese a možno to potrvá do budúceho roku, ale učite budeme v procese. Veľmi komplikované. Obamacare je karastrofa. Musíte si pamätať, Obamacare nefunguje. Pozrite sa na Arizonu, 160 percentný nárast. Pozrite sa na Minnesotu, všade to vystrelilo nahor.”

BO: “Obamacare skončila.”

PT: “Nefunguje.”

BO: “Ale kedy budete mať niečo pripravené?”

PT: “Budeme mať niečo už čoskoro. Myslím, že áno, chcel by som povedať do konca roka. Aspoň základy, ale mali by sme mať niečo do roka. A mimochodom, budeme mať niečo, čo bude dobré. Lacnejšie a naozaj skvelú zdravotnú starostlivosť.”

BO: “Teraz, toto je fascinujúci príbeh. Práve som strávil týždeň v Kalifornii, ako viete. Práve majú voľby o tom, či by sa mali stať útočiskovým štátom. /tzv. sanctuary state, momentálne v USA existujú sanctuary cities – veľkomestá, ktoré nenahlasujú pobyt ilegálov imigračnému oddeleniu. Majú zavedený systém, kedy sa nikto nikoho nesmie pýtať na legálny status, ani polícia, ani v školských zariadeniach, pozn. autorky/. Takže štát Kalifornia, vedený guvernérom Jerrym Brownom vám vzdoruje, absolútne vzdoruje prezidentovi Spojených štátov, Kalifornia a USA sú na kurze smerom ku kolízii. Ako to vidíte vy?”

PT: “Ja si myslím, že tieto sanctuary cities sú absurdné. Som úplne protichodný voči týmto sanctuary cities. Prevyšujú v trestných činoch, je tam veľa problémov. Vy o tom viete, ako napríklad s Kate a inými ľuďmi, o ktorých vo vašej show hovoríte. Poviem vám, čo sú sanctuary cities… majú veľa problémov a obrovské množstvo kriminality. Veľa ľudí so mnou súhlasí. To bol jeden z problémov počas mojej kampane. To nie je len tak odrazu spomenuté. Kalifornia sa v mnohých veciach vymyká spod kontroly, ako viete. A z ekonomického pohľadu, uvidíme, čo sa stane. Určite nebudeme podporovať sanctuary cities a tobôž už celé štáty.”

BO: “Spomenuli ste Kate’s Law /v roku 2015 bola v San Franciscu odrazenou guľkou zabitá Kathryn Steinle. Guľku vypálil ilegálny imigrant, ktorý bol pred tým 5 krát z USA deportovaný. Následne bol prijatý zákon, nazvaný Kate’s Law, ktorý umožňuje uvaliť 10 ročný väzenský trest ilegálom, ktorí sa trikrát dostali ilegálne do krajiny po predchádzajúcom zamietnutí alebo deportácii, a 5 ročný trest pre tých, ktorí boli pred tým už dvakrát deportovaní, pozn. autorky/. Prečo si myslíte, že sú demokrati proti tomuto zákonu? Zdá sa to byť logické.”

PT: “Áno. Je to také logické. Je veľa vecí, ktoré sú veľmi logické, daňové škrty sú logické, ale demokrati, ktorí chcú zvýšiť dane…”

BO: “Ale neodpovedali ste na moju otázku. Prečo sú demokrati proti ochrane Američanov z násilných cudzineckých kriminálnikov? Prečo?”

PT: “Pretože si myslia, že to je ich volič.”

BO: “Viete čo bolo fascinujúce, sledovať inauguráciu s Barackom Obamom. Vyzerali ste, že ste spolu vychádzali. Bolo by to správne tvrdenie?”

PT: “Je to veľmi čudný fenomén. Vychádzame spolu. Neviem, či to prizná, ale má ma rád.”

BO: “Ako viete, že vás má rád?”

PT: “Mám ho rád, pretože to cítim. Viete, to je moja práca, volá sa to mať rád, ja rozumiem. Mali sme veľmi tvrdú kampaň. Bojoval za Hillary lepšie, než ona sama. Bol počas kampane bol voči mne zlý a ja som bol voči nemu. Povedali sme o sebe príšerné veci. A potom sme skočili do auta a viezli sme sa spolu po Pennsylvania Avenue. Ani sme o tom nehovorili. Politika je úžasná.”

BO: “O čom ste sa rozprávali?”

PT: “Hovorili sme o krajine. Hovorili sme o budúcnosti tejto krajiny. Opýtal som sa ho, že čo si myslí, že je najväčší problém a povedal mi niečo, čo vám nemôžem povedať, ale je to problém. Je to armádny poblém.”

BO: “Čína?”

PT: “Nie, nie je to Čína.”

BO: “Nie?”

PT: “Nie, ale spomenul… lebo som sa ho opýtal, že čo by povedal je problém číslo jedna, dva alebo tri. A prvý problém, ktorý povedal, ja som bol trocha prekvapený, ale úplne som rozumel…”

BO: “Ale nemôžete nám povedať?”

PT: “Nie, nemôžem to urobiť. Nie pre nejaký iný dôvod, že by mu vadilo, že som to povedal. Ale nechcem, aby to konkrétne miesto vedelo, že on si to o tom myslí. Mali mali sme skvelú… skvelú inauguráciu. Vychutnal som si každú minútu a vychádzal som s ním. Popravde, ľudia boli dosť prekvapení. Skončil som, otočil som sa, on sa usmieval, ja som sa usmieval.”

BO: “Bolo to fascinujúce. A tu je niečo, čo je ešte viac facinujúce. Hneď po tom, čo ste sa objali, potriasli rukami, to všetko, dali ste príhovor. Ale vaša reč ho rozthrhala. V podstate ste celú jeho administratívu rozniesli na kusy a on sedí päť krokov od vás. Vo vašej mysli, povedali ste si, že ako na tento príhovor zareaguje?”

PT: “Vidíte, ja som úprimný človek, táto krajina má veľmi, veľmi hlboko zasadené problémy. A musíme s tým niečo urobiť. A ak ste si všimli, keď som skončil môj príhovor, otočil som sa a potriasol som mu rukou…”

BO: “Áno, absolútne.”

PT: “A bol veľmi vďačný. Usmieval sa.”

BO: “Neviem, či tým bol nadšený.”

PT: “To neviem, ale zdal sa byť. Ale to nebolo namierené len na neho. Vybrali sme sa zlou cestou už roky pred ním.”

Časť 2:

BO: “Čo je na vašej práci najprekvapivejšie? Pochádzate zo súkromného sektora, nie z politiky, teraz ste prezidentom Spojených štátov. Čo vás prekvapilo?”

PT: “Myslím, že je to tá veľkosť a magnitúda toho všetkého. Ja som bol veľkou osobnosťou v realitách. Vybudoval som budovy za 500 miliónov alebo za 900 miliónov dolárov. A tu sa pozriete na zmluvu o dodaní lietadiel, kde môžete ušetriť 600 miliónov na 90 kusoch lietadiel. Ušetril som viac než 600 miliónov dolárov. Bol som zapojený do dohadovania bojovej stíhačky F-35. A mimochodom, Lockheed Martin je skvelá spoločnosť. Ale neznížili cenu. Ja som sa do toho zapojil, ušetril som viac než 600 miliónov dolárov ako ich (nezrozumiteľné). Ale tá magnitúda toho… môžete to robiť na každej úrovni vlády. Moja nová záležitosť sú farmceutické spoločnosti, pretože im platíme príliš veľa peňazí a sme najväčšími spotrebiteľmi. A oni nevyjednávajú.”

BO: “Koľko hodín denne pracujete?”

PT: “Pracujem dlhé hodiny. Do polnoci, do jednej rána.”

BO: “O koľkej vstávate?”

PT: “O piatej ráno.”

BO: “A pracujete hneď po raňajkách?”

PT: “Prečítam si noviny, zistím, čo sa deje. Vidím tie klamstvá, viete… klamstvá… to je ďalšia vec. Vždy som mal pozitívne články. Viete, bol som v biznise, tak som mal pozitívne články.”

BO: (Smiech) “Ja viem.”

PT: “Nikdy som nemal… zbieram, viete, falošné správy. Niektoré televízne stanice a niektoré noviny… tá úroveň neúprimnosti, keď zoberú článok, ktorý mý byť dobrý, vieme rozoznať dobré od zlého.”

BO: “Určite.”

PT: “Vezmú niečo, čo by mal byť dobrý článok, popravde niekedy si poviem, že toto bude dobré čítanie a potom si poviem prrr. Oni to zámerne úplne zmenili. Sú to falošné správy.”

BO: “Prečo to robia?”

PT: “Je to preto, lebo som na opačnej strane rovnice. Robili to aj Raeganovi, ale nie až takto.”

BO: “Prečo? Ja tomu nerozumiem.”

PT: “Ja si myslím, že je to len druhá strana mince. Viete, oni sa nazývajú progresívnymi, čo je inak nádherné slovo. Ale nie je to pravda.”

BO: “Myslíte, že vás nemajú radi?”

PT: “Keď sa pozriete na to, čo sa deje… ja neviem. Myslím, že nemajú radi moje… Ja si myslím, že nemajú radi nikoho na našej strane.”

BO: “Poznám vás veľmi dlho a viem, že vy viete, že keď vás napadnú osobne, že vás to otravuje. Takže, oni povedia, že ste proti-moslimský. Hovoria, že ste proti-černošský. Hovoria, že ste proti chudobným. Odpovedáte, pretože vždy dáte odpoveď?”

PT: “Vždy odpoviem.”

BO: “Mám na mysli, raní to vaše city, keď z vás robia nenávistného hatera?”

PT: “Nie, prtože to robia vždy. Prvá vec, ktorú robia s republikánmi je, že použijú rasistickú kartu. Vždy vytiahnú rasistickú kartu. Vždy. Nie len so mnou. Robia to každému. A ja vidím, že vždy, keď to urobia a potom sa cítim trocha lepšie.”

BO: “Je niečo pravdy na kriticizme, keď niečo poviete a neviete to podložiť faktami? A ako prezident… môžete to urobiť, keď ste kandidát alebo biznismen. Ale keď napríklad poviete, že tri milióny ilegálov hlasovali a potom nemáte dáta, ktoré by to podporili, niektorí ľudia povedia, že je to pre prezidenta nezodpovedné, aby niečo také povedal. Je v tom nejaká pravda?”

PT: “No, veľa ľudí sa ozvalo s tým, že vedia, že mám pravdu. O tom viete.”

BO: “Ja to viem, ale vy musíte mať nejaké dáta, ktoré by to podporili.”

PT: “To nemusí mať nič spoločné s voľbou, to je konečný výsledok, má to spoločné s registráciou. A ak sa pozrite na registráciu a vidíte, že mŕtvi ľudia hlasovali, je tam veľa, veľa mŕtvych ľudí, ktorí hlasovali, a keď vidíte ľudí, ktorí sú registrovaní v dvoch štátoch, ktorí v oboch aj volili, keď vidíte iné veci, keď vidíte ilegálov, ľudí, ktorí nie sú občanmi a sú na registračných zoznamoch. Vidíte? Čo robia je, že naplnia registračné zoznamy. Je tam veľa zlých vecí, ktoré sa dejú. Pozrite, Bill, môžeme byť deti a pozrieme sa na registráciu, máte ilegálov, máte mŕtvych ľudí, máte to a tamto, je to naozaj zlá situácia. Naozaj zlá.”

OB: “Takže myslíte, že vám toto tvrdenie bude uznané ako pravdivé?”

PT: “No, ja si myslím, že už bolo. Veľa ľudí prišlo s podporou, že mám pravdu.”

BO: “Áno, ale dáta musia ukázať, že tri milióny ilegálov volilo.”

PT: “Pozrite sa, máme veľa rozličných… keď idete do volebných miestností a vidíte, čo sa tam deje. Ale dostať sa k tomu… zabudnite na to všetko. Len sa pozrite na registráciu a to je presne to, čo urobíme. Zriadim komisiu, ktorá bude vedená viceprezidentom Mikeom Penceom a pozrieme sa na to veľmi, veľmi pozorne.”

BO: “No, to je dobré.”

PT: “Áno.”

BO: “Pozrime sa na dno tejto situácie. Myslíte si, že presvedčíte média, americké média, aby vám dali… a viem, že sa cítite tak, že vám nedali férovú šancu, okej?”

PT: “Ani vy nemáte ten pocit. Pretože sledujem vašu show a hovoríte…”

BO: “V mnohých prípadoch.”

(Vzájomné prerušovanie)

BO: “Nedostávate férovú šancu, pretože, ako ste povedali, ideológia vedie médiami a to by nemalo. Správy by mali byť správy, nie ideológia. Čo robím ja, ja som analytik, ja môžem robiť, čo sa mi zachce. A ja som vás kritizoval a vy viete, a vyjadríte sa k tomu naspäť a to je dobré. To je dobrá vec. Ale v tejto krajine sú entity, ktoré vami a vašou administrtívou opovrhujú. Myslíte, že ich budete niekedy schopný presvedčiť, aby to trocha stlmili?”

PT: “Áno, myslím, že áno. Myslím, že úspech to spraví. Myslím, že pracovné miesta to spravia. Myslím, že spoločnosti, ktoré sa vrátia späť do krajiny, to spravia. Pozrite, bol som vymenovaný, bol som mužom roka, teraz to je prezident roka podľa magazínu Time. Ale aj na obálke, keď ma vymenovali, hovorili o rozdeľovaní národa. Ja si nemyslím, že to je férové. Možno iní ľudia si myslia, že je to férové. Ale myslím, že to môžem zvrátiť. Áno. Myslím, že úspech, práca a veľa ďalších vecí to môže zvrátiť.”

BO: “V poriadku. Posledná otázka. Keď spíte iba štyri hodiny alebo podobné šialené množstvo hodín. Keď si ľahnete do postele, poviete si niekedy, že neveríte, že ste to dotiahli až tu? Že sa mi nechce veriť, že som prezidentom Spojených štátov, keď som nebol ani politikom, nezačal som touto cestou, keď to nebol môj životný gól? Napadne vás to niekedy?”

PT: “Ale musím vám povedať, pred pár dňami, keď som som vošiel do Bieleho domu cez hlavný vchod, tak som si povedal “toto je určitým spôsobom úžasné”. Potom som prešiel do Oválnej pracovne a stretol som sa s predstaviteľmi Fordu a General Motors a všetkými tými ľuďmi, ktorí za mnou prišli, pretože ich chcem vypočuť, a oni vošli do Oválnej pracovne, a oni majú nádherné pracovne a viete, oni majú rovnaké pocity. Keď vojdete na palubu Air Force One, je to určitým spôsobom surreálna skúsenosť. Ale musíte sa nad to povzniesť, pretože je tam toľko práce, ktorá musí byť urobená, či sa to týka iných národov, ktoré nás úprimne, úprimne nenávidia a snažia sa nám poškodiť. Cez to sa musíte preniesť.”

BO: “Pán prezident, ďakujem vám za váš čas.”

 

 

 

Leave a Reply

