Interview: Donald Trump a David Muir na ABC News (25. január 2017, slovenský prepis v plnom znení)

25. januára 2017 bol na ABC News v rámci programu “World News Tonight” odvysielaný rozhovor medzi Donaldom Trumpom a Davidom Muirom.

V plnom anglickom znení si ho môžete pozrieť tu:

http://abcnews.go.com/Politics/transcript-abc-news-anchor-david-muir-interviews-president/story?id=45047602

V prepise bude David Muir označený ako DM a prezident Trump ako PT.

DM: “Pán prezident, je to veľká česť byť tu, v Bielom dome.

PT: “Ďakujem vám veľmi pekne, David.

DM: “Opýtam sa vás, zasiahla vás už magnitúda tejto pozície?”

PT: “Pravidelne ma zasahuje. A je to obrovská magnitúda. A kde to skutočne vidíte najviac je, keď sa rozprávate s generálmi o problémoch vo svete. A obchod takisto zasiahne – kvôli jeho veľkosti. Tá veľkosť.

Včera som bol s Fordom, a takisto s General Motors.Vrcholoví predstavitelia, skvelí ľudia. A oni odvedú v USA obrovskú prácu. Vybudujú výrobné haly späť v USA. A keď vidíte tú veľkosť, aj ako podnikateľ, veľkosť investícií, ktoré tieto spoločnosti plánujú urobiť, zasiahne vás to aj v tom ohľade. Ale prinesieme prácu späť do Ameriky, tak ako som sľúbil počas kampane.

DM: “A k tomu všetkému sa dnes dostaneme.”

PT: “Dobre.”

DM: “Pán prezident, chcem začať – ste tu päť dní. A vaše predvolebné sľuby. Viem, že dnes plánujete podpísať nariadenie ohľadom vybudovania múru.”

PT: “Správne.”

DM: “Nasmerujete americké fondy na jeho zaplatenie? Zaplatia za tento múr americkí daňoví poplatníci?”

PT: “V konečnom dôsledku to vzíde z toho, čo sa deje s Mexikom. Začneme negociácie relatívne skoro. A budeme určitou formou refundovaní Mexikom, čo ja poviem…”

DM: “Taže nám zaplatia späť?”

PT: “Áno, absolútne, 100 percent.”

DM: “Takže americkí daňoví poplatníci to najprv zaplatia.”

PT: “Všetko, čo to tvorí, bude refundované v neskoršom dátume z akejkoľvek transakcie, ktorú máme s Mexikom. Mohol by som s výstavbou múru počkať rok, ale chcem ho vybudovať. Musíme ho vybudovať. Musíme zastaviť drogy zo zaplavovania krajiny. Musíme zastaviť ľudí zo zaplavovania našej krajiny. Moja kampaň bola postavená na vybudovaní múru, preto ho musíme postaviť. Ale nebude nás to stáť nič.

DM: “Ale často ste hovorili o tom, že Mexiko za tento múr zaplatí. A teraz opäť hovoríte, že nám za neho zaplatia. V posledných dňoch mexický prezident pvoedal, že Mexiko absolútne za tnto múr nezaplatí. Dodal, že “to ide proti našej dôstojnosti ako krajiny a proti dôstojnosti ako Mexičanov.” Hovorí, že…

(vzájomné prerušovanie)

PT: “David, on to musí povedať. Ale hovorím vám, že tam bude platba. Bude v určitej forme, možno aj komplikovanej. Musíte rozumieť, že to, čo robím, je pre dobro USA. A bude to takisto dobré aj pre Mexiko.”

Chceme mať silné a stabilné Mexiko, ešte silnejšie ako je teraz. A oni to takisto potrebujú. Veľa vecí, ktoré ani oni sami nechcú, prechádzajú cez Mexiko. Myslím, že to bude dobré pre obe strany. A myslím, že naše vzťahy budú ešte lepšie ako kedykoľvek predtým.

Viete, keď sme mali pred dvoma rokmi toho väzňa v Mexiku /Sgt. Andrew Tahmooressi, pozn. autorky/, ktorého sme sa snažili vyslobodiť, Mexiko nám vôbec nepomáhalo. Poviem vám, tieto dni sa skončili. Myslím, že budeme mať oveľa lepšie vzťahy s Mexikom. Budeme mať múr a Mexiko za neho zaplatí. ”

DM: “Čo poviete niektorým z vaších podporovateľov, ktorí si povedia “Ja som si myslel, že Mexiko za neho zaplatí na začiatku.”?”

PT: “Veľmi jednoducho by som povedal, že Mexiko za to zaplatí. Nikdy som nepovedal, že za neho zaplatia na začiatku. Povedal som, že Mexiko za neho zaplatí. Ale čo by som povedal môjmu podporovateľovi by bolo: “Chcel by si, aby som počkal dva alebo tri roky, kým uzavrieme nejakú dohodu?”. Pretože sa musíme dohodnúť na NAFTE. Musíme urobiť novú obchodnú dohodu s Mexikom, pretože súčasná nás drví.

Máme 60 miliardový obchodný deficit. Takže, ak by ste chceli, mohli by sme počkať dva roky a urobiť to ľahko a jednoducho. Al ja chcem začať ihneď. Každý podprovateľ, ktorého mám – mám toľko ľudí, ktoré mi volajú a tweetujú – a píšu listy, že sú veľmi nadšení. Chcem začať budovať múr a budeme za neho refundovaní.

DM: “Kedy sa začne jeho výstavba?”

PT: “Čo najskôr. Čo najskôr ako fyzicky môžeme… My…”

DM: “V niekoľkých nasledujúcich mesiacoch?”

PT: “Povedal by som o niekoľko mesiacov, áno, o niekoľko mesiacov. Určite plánovanie začína už teraz.”

DM: “Ľudia majú pocit…”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “Budeme mať veľmi dobré a silné plány vo veľmi krátkom čase.

DM: “Keď sa dnes ľudia dopočujú o tomto múre, a veľa ich bude dnes počúvať. Chcem sa opýtať ohľadom nezdokumentovaných imigrantov /politicky korektné označenie pre ilegálneho imigranta, pozn. autorky/ – v tejto krajine. Práve teraz sú ochraňovaní zákonom ako takzvaní dreamers /snílkovia, pozn. autorky/, sú to deti, ktoré tu boli donesené ich rodičmi. Mali by sa obávať, že budú deportovaní? A je niečo, čím by ste ich vedeli ubezpečiť, že tu budú môcť zostať?

PT: “Nemali by sa veľmi obávať. Sú tu ilegálne, ale nemali by sa obávať. Mám veľké srdce a postaráme sa o každého. Budeme mať veľmi silnú a pevnú hranicu. Keď tu máte skvelých ľudí, ktorí odvádzajú skvelú prácu, mali by sa báť podstatne menej. S postupom týkajúcim sa tejto otázky prídeme počas najbližších štyroch týždňov.

DM: “Ale pán prezident, bude im dovolené zostať?”

PT:”Na to vám odpoviem počas nasledujúcich štyroch týždňov. Ale poviem vám toľko, teraz sa pozeráme na túto celú situáciu s imigrantmi, pozeráme sa na to s veľkým srdcom. Momentálne tu máme kriminálnikov. Máme naozaj veľmi zlých ľudí, ktorí sú tu. Ich vykážeme, vykážeme ich rýchlo. Generál Kelly – je to jeho priorita číslo jedna.

DM: “Senátor Jeff Sessions, ktorého ste vybrali na pozíciu generálneho prokurátora, ako viete počas jeho potvrdzovacieho vypočúvania, že ukončenie DACA /Deferred Action for Childhood Arrivals, pozn. autorky/, to je politika prezidenta Obamu na ochranu dreamers, povedal, že “ukončenie tejto politiky by bolo určite ústavné”. To by mohlo ukončiť ich ochranu. Je to možné?

PT: “Budeme s generálnym prokurátorom diskutovať. Bude čoskoro generálnym prokurátorom. Doteraz si počínal fantasticky. Sme na neho veľmi hrdí. Myslím, že sa k nemu správali veľmi, veľmi neférovo. Budem s ním hovoriť hneď po tom, čo bude na pozíciu potvrdený.”

DM: “Takže to je možnosť.”

PT: “Budeme hovoriť s generálnym prokurátorom.”

DM: “Chcem sa vás opýtať na niečo, čo ste povedali tento týždeň priamo tu, v Bielom dome. Zavolali ste predstaviteľov kongresu do Bieleho domu. Rozprávali ste sa s nimi ohľadom volieb – povedali ste im, že ste stratili populárny hlas vo voľbách kvôli tomu, že hlasovali ilegálni imigranti – 3 až 5 miliónov ilegálnych hlasov. To by bol najväčší volebný podvod v histórii USA. Kde sú dôkazy?”

PT: “Poviem vám hneď na začiatok, to bolo totálne misreprezentované. Malo to byť dôverné stretnutie. Nemali ste ísť hneď po skončení stretnutia a rozprávať s novinármi – Demokrati to nebrali ako dôverné stretnutie.”

DM: “Ale vy ste tweetovali…”

(vzájomné prerušovanie)

DM: “…o miliónoch ilegálov…”

PT: “Istotne, a ja…”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “…a myslím to vážne. Malo to byť dôverné stretnutie a oni ho zmenili tak, že nebolo dôverné. Po druhé, konverzácia trvala asi minútu. A oni to zmenili tak, že to bolo 25% konverzácie… A nebolo. Takmer vôbec sa o tom nediskutovalo.

Povedal som to. A povedal som to tvrdo, lebo čo sa deje s volebným podvodomm, je príšerné, to je poprvé. Podruhé, vyhral by som populárny hlas, ak by som viedol svoju kampaň zameranú na výhru populárneho hlasu. Šiel by som do Kalifornie, kde som pčas kampane nešiel vôbec. A šiel by som go New Yorku, kde som tiež počas kampane nešiel.

Išiel by som do ďalších pár miest, kde som nešiel. A vyhral by som ho podstatne ľahšie, než electoral college. Ale ako viete, electoral college je to, na čom záleží. Nie je v tom žiaden rozdiel. Takže by som bol vyhral veľmi jednoducho. A mali by ste úplne inú kampaň. Takže, ale…

(vzájomné prerušovanie)

PT: “Vy sa len pýtate otázku. Vyhral by som populárny hlas, podľa môjho názoru podstatne jednoduchšie, než vyhratie electoral college. Nakoniec som šiel do 19 rôznych štátov. Šiel som do štátu Maine štyri krát, aby som získal jeden hlas. Potreboval som jeden.

Išiel som do M… mimochodom, dostal ho jeden, nakoniec to dopadlo tak, že som ho nepotreboval, pretože sme vyhrali s masívnym počtom 306 a potreboval som 270. Dostali sme 306. Vy a všetci ostatní povedali: “Nie je šanca, že dostane 270.”. Vaša televízia a takmer každý povedal, že “Nie je šanca, že sa dostane k…”. Tak som šiel do Mainu štyri krát. Išiel som na rôzne miesta. A to je krása electoral college. Tým povedané, ak sa pozriete na registráciu voličov, ak sa pozriete na osoby, ktoré zomrel a volili, ak sa pozriete na osoby, ktoré sú zaregistrované na volenie v dvoch štátoch, ak s apozriete na ostatné rlzne veci, ktoré sa dejú s voličskou registráciou, nájdete… budeme to vyšetrovať.”

DM: “Ale 3 až 5 miliónov ilegálov volilo?”

PT: “No, tak to zistíme. Ale pokojne by to toľko mohlo byť. Absolútne.”

DM: “Ale…”

PT: “Ale to zistíme.”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “Popravde, počul som z druhej strany, že to nie je 3 až 5. Povedal som “Ale Trump hovorí o registrácii voličov…” a on povedal “Vy viete, že nechceme hovoriť o registrácii.”. Oni nechcú hovoriť o registrácii.

Máte ľudí, ktorí sú mŕtvi a sú zaregistrovaní, máte ilegálov, máte ľudí registrovaných v dvoch štátoch. Sú zaregistrovaní v New Yorku a v New Jersey a volili dvakrát. Podľa môjho názoru takto volili milióny. Teraz…”

DM: “Ale opäť…”

PT: “Robím…”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “…vyšetrovanie. David, David, David.”

DM: “Vy ste teraz prezidentom Spojených štátov keď poviete…”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “Samozrejme, a chcem, aby bol volebný proces legitímny.”

DM: “Ale ja sa pýtam…”

PT: “Tak, že ľudia…”

DM: “…čo sa pýtam je – keďpodľa vášho názoru milióny ilegálov volilo, to je niečo, čo je extrémne fundamentálne k fungovaniu našej demokracie, férové a slobodné voľby.”

PT: “Určite, určite, určite.”

DM: “A hovoríte, že začnete vyšetrovanie.”

PT: “Určite.”

DM: “Čo ste doteraz odprezentovali už bolo vyvrátené. Bolo to nazvané…”

(vzájomné prerušovanie)

DM: “…nepravdivým.”

PT: “Nie, nebolo. Pozrite sa lepšie na Pew report.”

DM: “Včera večer som volal autorovi Pew report. A on mi povedal, že nenašli žiadne dôkazy voličského…”

(vzájomné prerušovanie)

DM: “…podvodu.”

PT: “Naozaj, tak potom prečo ten report napísal?”

DM: “Povedal, že žiadne dôkazy voličského podovodu.”

PT: “Prepášte, potom prečo ten report napísal?”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “Podľa tohto reportu, potom… potom sa ponižuje. Viete, stále hovorím o reportéroch, ktorí sa ponižujú, keď chcú napísať niečo, čo chcete počuť, ale nechcú, ayb to počuli milióny ďalších ľudí.”

DM: “Takže ste začali vyšetrovanie?”

PT: “Začneme vyšetrovanie, aby sme zistili. A nabudúce, a vždy to poviem, z týchto hlasov nešiel ani jeden mne. Všetky by boli na opačnej strane. Keď hovoríme o všetkých tých ľuďoch: mŕtvych, registrovaných v dvoch štátoch a ilegáloch, musíme sa na to pozrieť.”

DM: “Predseda Snemovne reprezentantov Kongresu Paul Ryan povedal: “Nevidel som žiadne dôkazy. Povedal som to celkom jasne.”. Senátor Lindsey Graham povedal: “Je to tá najnevhodnejšia vec pre prezidenta, povedať niečo také bez dôkazov. Zdá sa, že je posadnutý myšlienkou, že by stratil populárny hlas bez podvádzania a podvodu.”. Chcem sa vás opýtať niečo väčšie. Záleži teraz viac na…”

PT: “Nie je nič väčšie. Nie je nič väčšie.”

DM: “Ale je to dôležité, lebo…”

PT: “Poviem vám toľko, viem, čo je dôležité, milióny ľudí so mnou súhlasí. Keď by ste sa pozreli na inú stanicu a všetci diváci volali a hovorili “Súhlasíme s vami, pán Trump, súhlasíme s vami.”. Boli to veľmi chytrí ľudia.

Tí ľudia ma volili – veľa ľudí, že videli ako sa tieto veci udiali. A počul som aj veľa príbehov. Ale vy nehovoríte o miliónoch. Ale to je iba malý segment. Poviem vám, je to dobré, že toto robíme, lebo potom budeme vedieť, čo sa deje. A teraz mi hovoríte, že Pew report sa odrazu zmenil. Ale máte aj ďalšie reporty a tvrdenia. Pozriete sa na registrácie. Koľko ľudí je mŕtvych? Pozrite sa na registrácie a ostatné veci, ktoré som odprezentoval.”

DM: “A teda hovoríte, že…”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “A zistíte…”

DM: “…že tí ľudia, ktorí sú na registráciách, že volili ilegálne?”

PT: “Nepovedal som, že sú to milióny. Ale povedal som, že by to mohli byť milióny. To je správne.”

DM: “Ale tweetovali ste…”

PT: “A tiež poviem to..”

DM: “…tweetovali ste, že “ak odpočítate milióny ľudí, ktorí hlasovali ilegálne, vyhral by sompopulárny hlas”.”

PT: “David, povedal som aj to, že ak by som chcel vyhrať populárny hlas, vyhral by som ho ľahko. Ale bol by som v Kalifornii a New York. Nebol by som v Maine. Nebol by som v Iowe. Nebol by som v Nebraske, bol by som v Kalifornii. Nikdy som tam ani nešiel.”

DM: “Opýtam sa vás. Vyhrali ste. Ste prezidentom. Sedíte…”

PT: “To je pravda.”

DM: “…oproti mne.”

PT: “To je pravda.”

DM: “Nemyslíte si, že teraz na vašich slovách záleží viac?”

PT: “Áno, oveľa viac.”

DM: “Nemyslíte si, že hovoriť o miliónoch nelegálnych hlasov je pre krajinu nebezpečné, bez prezentovania dôkazov?”

PT: “Nie, vôbec.”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “Vôbec nie, pretože veľa ľudí má rovnaké pocity ako ja. A…”

DM: “NeNepodkopáva to vašu dôveryhodnosť, keď tam nie sú žiadne dôkazy?”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “Nie, verte mi, pretože tie hlasy nešli mne. Verte mi. To boli hlasy pre Hillary. A keď sa na to pozriete, všetci tí volili za Hillary. Nevolili za mňa. Neverím, že som dostal jeden. Okej, to sú ľudia, ktorí volili za Hillary. A ak by nevolili, bol by v populárnom hlase rozdiel..

Teraz musíte rozumieť – sústredil som sa na tých päť štátov, ktoré som musel vyhrať. Možno ona sa na ne nesústredila. Išla by do Michiganu. Myslela si, že to má vo vrecku. Mala ísť do Wisconsinu, myslela si, že to mala, lebo viete, hovoríme o tom, že demokrati tam vyhrávali 38 rokov. Ale nevyhrali. Ja som išiel do Michiganu, šiel som do Wisconsinu, stále som chodil do Pennsylvánie. Šiel som do tých všetkých štátov – Floridy a Severnej Karolíny. To je všetko, na čo som sa sústredil.”

DM: “Pán prezident, čo ma zaráža je, že sa tu znova naťahujeme o prezidentskej kampani a voľbách…”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “Nie, nie, pozeráme sa na to pre budúcnosť. Nie, nie, musíte pochopiť, mal som obrovské viťazstvo, jedno z najväčších v histórii. Aspoň čo sa týka krajov. Keď sa pozriete na mapu, je celá červená. Červená znamená my, republikáni.

Jedno z najvúčších víťazstiev. Ale opäť, zameriaval som sa na electoral college. Nesnažil som sa o populárny hlas. Čo hovorím je, že toto sú problémy a veľa ľudí so mnou súhlasí, že to tak mlže byť. Pozrite sa, Barack Obama, keď sa pozriete do minulosti, pred ôsmimi rokmi, keď sa uchádzal o post prezidenta, uchádzal sa o post v Chicagu a potrebovali sme hlas Chicaga.

A on sa smial na tomto systéme, pretože vedel, že všetky tie hlasy dostane on. Pozrite sa na Philadelphiu, pozrite sa, čo sa deje vo Philadelphii. Ale pozrite sa na záznam Baracka Obamu, ktorý mi mimochodom napísal list, veľmi násherný list, ktorý mám odložený v šuflíku. Naozaj nádherný. Naozaj si ho cením. Ale pozrite sa, čo povedal v nahrávke. Pozrite sa, čo poedal o voľbách v Chicagu pred ôsmimi rokmi. A nič sa nezmenilo, verte mi. Pozrite sa, čo sa deje v Chicagu. Iba sa to zhoršilo.

Ale on sa usmieval a rehotal o volľbách v Chicagu. A keď sa stal prezidentom, nenaplnil to. Zrazu sa to stálo základom našej krajiny. Takže tu je pointa, veľa vecí sa tu deje. Poviem, pravdepodobne. Ale je to možné. Dostaneme sa ku koreňu.

A potom sa ubezpečíme, že sa to opäť nezopakuje. Ak sú ľudia neprávne zaregistrovaní, ak sú ilegáli zaregistrovaní na volenie, čo sú, ak sú mŕtvi ľudia zaregistrovaní, čo sú. Sú tam. Neviem koľko ich je. Pokúsime sa to zistiť, a ostatné kategórie, o ktorých hovoríme, registrácie v dvoch štátoch, dostaneme sa tomu ku koreňu, pretože to musíme zastaviť. Pretože súhlasím s tým, že je to dôležité. Ale druhá straná sa to snaží bagatelizovať. Teraz poviem to – myslím že ak by sa to nestalo, tak to by bolo skvelé, ale verte mi, stalo sa to. A ja verím, že časť hlasov by bola iná.”

DM: “A veríte, že milióny ilegálov volili?”

PT: “To zistíme.”

DM: “Opýta sa vás…”

PT: “Zistíme to. A – a mimochodom, keď poviem, že zistíme, nikdy to nemlžete naozaj zistiť, stále tam budú – bez ohľadu na to, čo zistíme, stále tam bude veľa ľudí, ktorí spravili veci, na ktoré nikdy neprídeme. Ale zistíme to, aby sme zlepšili systém, v ktorom by sa takéto veci nestávali.”

DM: “Pán prezident, mám na vás už len jednu otázku ohľadom tejto témy. A je to… je to v širšom sepktre. Dostali ste kritiku po tom, čo ste navštívili CIA, pred tým posvätnou stenou- 117 hviezd, z tých, ktoré stratili CIA. Hovorili ste o iných veciach. Hovorili ste o veľkosti davu počas inaugurácie, o veľkosti davov počas vašej kampane, o titlukách magazínu Time. Kedy od toho upustíte, keď ste teraz už prezidentom?”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “OK, som veľmi rád, že ste sa ma na to opýtali. Takže som šiel do CIA, môj prvý krok. Mám veľký rešpekt pred spravodajskými službami a CIA. Nemám však veľa rešpektu pre jedného konkrétneho lídra. Ale to je v poriadku. Ale mám veľa rešpektu pre ľudí, ktorí pracujú pre CIA.

Ten príhovor bol home run. Ten príhovor, ak sa pozriete na Fox /Fox News, pozn. autorky/, okej, spomeniem vás – vidíme, čo povedali Fox. Povedali, že to bol jeden z najlepších príhovorov. Ukázali ľudí, ktorí tlieskali a kričali a – všetci boli zo CIA. Bol tam niekto – a pýtal sa Seana /Seana Spicera, hovorcu Bieleho domu, pozn. autorky/ – “TO boli všetci Trumpovi ľudia, ktorí tam boli nastrčení”. My nemáme žiadnych Trumpových ľudí. Boli to ľudia zo CIA.

Kde sa to bude konať mi bolo dané. Mike Pence /vice prezident, pozn. autorky/ tam šiel predo mnou, uctil si stenu. Potom som tam šiel ja a tiež som ju ho uctil. A potom som hovoril k davu. Dostal som standing ovation. Popravde, povedali, že to bol najväčší standing ovation odkedy Peyton Manning vyhral Super Bowl a povedali, že sa mu vyrovnal. Dostal som standing ovation. A trvalo to hodnú chvíľu. Čo musíte urobiť – vvézmite si vašu nahrávku – asi ste to vysielali naživo. Viem, keď dám dobré príhovory. A viem, keď dám zlé príhovory. A ten príhovol bol totálny home run. Milovali to. Mohol som…”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “…dostať…”

DM: “Keby ste to mohli vrátiť, predniesli by ste rovnaký príhovor?”

PT: “Absolútne!”

DM: “Pred tou stenou?”

PT: “Ľudia to milovali. Milovali to. Dali mi standing ovation, ktorý trval dlhú dobu. Väčšina z nich si počas celého príhovoru ani nesadla, stáli po celý čas. V tej miestnosti bola láska. A vy a ďalšie televízie to pokryli nepresne. Neznesiem, že to musím povedať, a najskôr to ani neurobíte, ale pustite si Fox a pozrite si, ako to pokryli oni. Pozrite sa, ako ľudia na ten príhovor reagovali.

Ten príhovor bol dobrý. A vy ďalšie sa stanice ste sa snažili ho bagatelizovať. A je to veľmi, veľmi poľutovaniahnodné. Tí ľudia zo CIA ten príhovor milovali. Keby sme tam hlasovali, a bolo tam asi tak 300, možno 350 ľudí, aj keď vyše 1000 ich chcelo prísť, ale nemohli. Toľko hlasov by som dostal. Ten príhovor bol veľký hit, veľký úspech. A potom som sa vrátil a pozriel som sledoval vás a niekoľko ďalších televízií.”

DM: “Nie mňa osobne.”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “A snažili sa ponížiť. Ako prosím?”

DM: “Nie mňa osobne.”

PT: “Nie vás osobne, ale vašu televíziu – a oni sa snažili ponížiť môj príhovor. A ja viem, kedy sú veci dobré alebo zlé. A ja viem, kedy sú veci dobré alebo zlé. Práve so dostal výsledok prieskumu môjho inauguračného príhovoru a ľudia ho milovali. A bol to naozaj mimoriadny prieskum.”

DM: “To je to, k čomu smerujem. Hovoríte o výsledkoch prieskumu, že ľudia milovali váš príhovor, o veľkosti davu…”

PT: “Nie, pretože vy ste sa na to pýtali.”

DM: “Ja sa pýtam… v prvý deň ste…”

PT: “Vy ste sa to spomenuli. Ja som o tom nehovoril. Ja som nechcel hovoriť o inauguračnom príhovore. Ale myslím, že som odviedol dobrú prácu, ľudia ho milovali. Vzdeli ste prieskumy. Práve dnes ráno boli zverejnené. Vy ste to spomenuli, nie ja.”

DM: “Takže prieskumy, veľkosti davu a titulky v magazíne Time, to je to, na čo vám stále záleží, aj keď ste už teraz prezidentom.”

PT: “Vy to stále spomínate. Mal som tu masívnu podoru od ľudí. Ukazovali /média, pozn. autorky/ fotografie, ktoré boli veľmi nelichotivé, nelichotivé z určitách uhlov, ktoré boli vyhotovené skoro ráno a veľa ďalších vecí. Neskôr vám ukázem foto, ak chcete vidieť masívny dav.

Pokiaľ ide o celkový počet divákov vrátane televízie a všetkého iného, tak vraj sme mali najväčší dav v histórii. Diváci sledujúci show. A myslím, že s tým budete súhlasiť aj vy. Povedali, že som mal najväčší počet divákov v celej histórii. Som tým veľmi poctený. Ale ja som to nespomenul, vy ste to spomenuli.”

DM: “Vidíte, ja … ja nemám záujem vo veľkosti inauguračného davu. Ja myslím, že Američania sa pozrú na fotografie vedľa seba a sami sa rozhodnú. Mňa zaujíma váš prvý deň v Bielom dome, vaše rozhodnutie poslať tlačového hovorcu do tlačovej miestnosti, zvolať reportérov a hovoriť o veľkosti inauguračného davu. Posiela to správu Američanom, že to je dôležitejšie, než informácie podstatné pre tlač?

PT: “Časť môjho celého víťazstva bolo, že muži a ženy tejto krajiny, ktorí boli zabudnutí, už nebudú opäť zabudnutí. Súčasťou toho je aj, keď sa ma znažia neférovo ponížiť, pretože sme mali masívny dav. Mali sme dav a keď som sa pozrel na to more ľudí predo mnou, povedal som si ´Wow´.”

AJ predtým som videl davy. Veľké, veľké davy. Ale toto bol teda poriadny dav. Keď som sa pozrel na čísla, ktoré prišli z rôznych zdrojov, mali sme najväčší počet divákov v histórii inauguračných príhovorov. Povedal som, že tí muži a ženy, ktorých som spomenul, tí šli voliť, a ich hlas nebude opäť zabudnutý. Práve preto vám nedovolím, alebo ľuďom ako vy, aby ponížili tento dav a ľudí, ktorí prišli do Washingtonu DC, z miest, ktoré sú ďaleko, pretože ma majú radi. Ale čo je dôležitejšie, podporujú, čo hovorím.”

DM: “Chcem len povedať, že to neponižuje nikoho z davu, udalosť sme kryli hodiny…”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “Nie, ja si myslím, že to ponižujete tým, akým spôsobom o tom hovoríte. Ja myslím, že to ponižujete, a myslím, že to je dôvod, prečo sa vám veľa ľudí otočilo chrbtom. A preto máte 17% obľubu, čo je podľa mňa dosť zlé.”

DM: “Pán Trump, rozprávajme sa o mnohých veciach, ktoré sa stali tento týždeň. ´Včera večer ste tweetovali o počte vrážd v Chicagu, kde ste povedali: “Ak Chicago nezastaví toto príšerné krviprelievanie, pošlem tam federálov”.”

PT: “Správne.”

DM: “Pošlete tam federálov? Čo tým máte presne na mysli?”

PT: “Je to krviprelievanie. Viete, v mojom príhovore, mal som obrovský… od niektorých ľudí to slovo krviprelievanie. Je to krviprelievanie. Je to príšerné krviprelievanie. Toto je Afganistan… to nie je ako čo sa deje v Chicagu. Na ľudí sa strieľa sprava, zľava. Tisíce ľudí počas krátkeho časového obdobia.

Toto je tok, ktorý sa práve začal, je to horšie než minulý rok, ktorý bol katastrofický. Nerobia si svoju prácu. Ak chcú pomoc, pomohol by som im. Pošlem im to, čo by som im musel poslať. Možno to nebude veľmi politicky korektné. Možno sú príliš politicky korektní. Možno sa tam niečo deje. Ale tieto vraždy nemôžu v Chicagu pokračovať. Chicago je horšie, než niektoré miesta, o ktorých hovoríte každý večer…”

DM: “Takže pošlem tam…”

PT: “…na Stredom východe.”

DM: “Spomenuli ste federálnu asistenciu. Existuje federálna asistencia a potom je tam zaslanie federálov. Len ma zaujíma, ktorú možnosť by ste si sám vybrali.”

PT: “Chcem im vyriešiť problém. Nemôžete mať tisíce ľudí zastrelených v meste, v krajine, kde som prezidentom. Chcem im tento problém vyriešiť. Oni majú problém, ktorý sa dá vyriešiť jednoducho.

Musia sa stať tvrdšími, silnejšími a chytrejšími. Ale oni tento problémy vyriešia. Nechcem mať tisíce ľudí zastrelených, kde som v podstate prezidentom. Milujem Chicago, Chicago poznám a Chicago je skvelé mesto, môže byť skvelým mestom.”

DM: “A ak sa im to nepodarí napraviť?”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “Nemôže byť skvelým mestom. Prepáčte mi, nemôže to byť skvelé mesto, ak sú zastrelení ľudia, keď si idú po chleba do obchodu.”

DM: “A ak sa im to nepodarí napraviť, to je potom, keď tam pošlete federálov?”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “Tak, doteraz sa im to nepodarilo. Toto sa deje už roky. I ja som nebol prezidentom. Tak, pozrite sa, keď tam bol pred dvoma týždňami a prezident Obama tam mal príhovor, veľmi pekný príhovor. Dvaja ľudia boli zastrelené a zomreli, počas jeho príhovoru. Toto sa nemôže diať.”

DM: “Chcem sa opýtať…”

PT: “Neboli zastrelení na príhovore. Ale boli zastrelení v Chicagu počas jeho príhovoru. Čo… čo sa to jede? Takže, jediné, môžem povedať je, že primátor, ktorý nedávno prišiel za mnou do kancelárie… ja som povedal: “Musíš byť chytrejší a stať sa tvrdším, pretože nemôžeš dovoliť sa toto dialo. To je vojnová zóna”.”

DM: “Takže tam je “lebo inak”. Je to varovanie?”

PT: “Chcem tento problém vyriešiť. A je to veľký problém.”

DM: “Opýtam sa vás na tento report,, že ste pripravený odstrániť zákaz na takzvané CIA sieť čiernych väzení po celom svete, ktoré boli používané v minulosti. Je to pravda?”

PT: “Budem o tom hovoriť asi o dve hodiny. Budete tam a budete to sám počuť.”

DM: “Odstránite tento zákaz?”

PT: “Uvidíte o dve hodiny.”

DM: “Posledný prezident, prezident Obama povedal, že USA nepodporuje týranie. Poviete to aj vy?”

PT: “Mám generála, pre ktorého mám orvoský rešpekt, generála Mattisa, ktorý povedal – a bol som dosť prekvapený – ktorý povedal, že on neverí v týranie. Ako viete, pán Pompeo bol práve odsúhlasený, potvrdený Senátom. Je to skvelý chlap, a on bude viesť CIA.

A máte niekoho tak fantastického, ktorá je presným opakom odchádzajúceho riaditeľa, ktorý nebol vlbec skvelý. A myslím, že udvedie skvelú právu. A on je… viete, ešte som do toho nešiel do detailov. Ale poviem, vám, že som hovoril s ďalšími v agentúre. A oni veria napríklad vo waterboarding /technika týrania bez toho, aby olo človeku naozaj ublížené, pozn. autorky/.

DM: “Vy ste mi povedali…”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “Pretože povedali, že to naozaj funguje.”

DM: “Pán prezident, vy…”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “Pán prezident, počas prevolebných debát ste povedali, že by ste opäť zaviedli waterboarding a aj podstatne horšie techniky.”

PT: “Zaviedol by som…”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “Zaviedol by som, pretože chcem, aby bola naša krajina bezpečná. Aby bola naša krajina bezpečná.”

DM: “Čo to znamená?”

PT: “Keď budú strieľať… keď budú našim ľuďom odrezávať hlavy, keď budú odrezávať hlavy ľuďom na Stedom východe, pretože sú kresťania, keď ISIS robí veci, o ktorých nikto nepočul od stredoveku, mal by som silnéí pocity pre waterboarding?”

Pokiaľ viem, musíme útočiť na oheň ohňom. Teraz, týmto pvoedané, budem s generálom Mattisom. Idem s mojím štátnym tajomníkom, pretože si myslím, že Pompeo bude fenomenálny. A budem sa riadiť tým, čo povedia. Ale hovoril som s ľuďmi na najvyšších pozíciach v agentúre pred menej ako 24 hodinami. A opýtal som sa ich otázku “Funguje to? Funguje týranie?”. A ich odpoveď bola absolútne áno.”

DM: “A teraz, keď ste prezidentom, chcete waterboarding?”

PT: “Nechcem, aby ľudia odrezávali našim občanom hlavy, alebo komukoľvek na Strednom východe. Okej? Pretože sú kresťania alebo moslimovia, alebo čokoľvek iné. Pred niekoľkými rokmi sme nepočuli o žiadných odrezaných hlavách.

Teraz ich len odrežú a nahrajú to na video a pošlú to do celého sveta. Takže máme to a my nemáme dovolené proti tomu nič urobiť. Nehrajeme na férovej ploche. Poviem toľko, budem sa spoliehať na Pompea a Mattisa a moju skupinu. A pokiaľ to oni nechcú robiť, to je v poriadku. A poiaľ to budú chcieť urobiť,  potom budem pracovať na ich strane.

Chcem urobiť všetko, čo mi zákon legálne povolí. Ale či mám pocit, že to funguje? Abolútne to funguje. Hovoril som s ľuďmi na najvyšších pozíciach, ktorí videli, že to funguje? Ja som to nevidel, ale myslím, že to funguje. Hovoril som s ľuďmi, ktorí majú voči tomu silný postoj? Absolútne.”

DM: “Takže by ste s tým nemali problém ako…”

PT: “Chcem udržať…”

DM: “…prezident?”

PT: “Nie, chcem sa plne spoliehať na genrála Mattisa. A budem sa spoliehať tých dvoch ľudí. A pokiaľ to nechcú robiť, tak to je 100% v poriadku. Či si myslím, že to funguje? Absolútne.”

DM: “Pán prezident, chcem sa vás opýtať na utečencov. Idete podpísať nariadenie, ktorý suspenduje imigráciu do krajiny.”

PT: “Správne.”

DM: “O kom teda hovoríme. Je to zákaz pre moslimov?”

PT: “Hovoríme o… nie je to zákaz pre moslimov. Ale sú to krajiny, ktorý majú orvoský terorizmus. Sú to krajiny, ktoré vymenujem o chvíľu v nadchádzajúcom príhovore. A sú to krajiny, z ktorých prídu ľudia a spôsobia nám obrovské problémy. Naša kajina má dostatok problémov aj bez ľudí, ktorí by mohli spôsobiť obrovskú deštrukciu.”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “Pozrite sa na to, čo sa deje…”

DM: “O ktorých krjainách teraz hovoríme?”

PT: “Budete o tom počuť o dve hodiny, pretože máme celý zoznam. Budete nadšený. Pozeráme sa na ľudí, ktorí prichádzajú, v mnohých prípadoch, so zlými úmyslami. A ja to nechcem. Sú z ISIS. Prichádzajú pod falošným zámerom. Ja to nechcem.

Budem prezidentom bezpečnej krajiny. Máme dosť problémov. Absolútne vytvorím bezpečné zóny pre ľudí v Sýrii. Myslím, že Európa urobila obrovskú chybu, keď povolila miliónom ľuďom, aby prišli do Nemecka a iných krajín. A stačí sa pozrieť. Je to… je to katastrofa, čo sa tam deje.

Ja nechcem, aby sa to stalo tu. A tým povedané, prezident Obama a Hillary Clinton, a Kerry dovolili desiatkám tisícov ľudí príchod do našej krajiny. FBI momentálne vyšetruje viac ľudí kvôli terorizmu, než kedykoľvek predtým. Oni..a je to zo skupiny ľudí, ktorí sem prišli. Takže, pozrite, pozrite, naša krajina má veľa problémov. Verte mi. Ja tie priblémy poznám lepšie, než vy. Sú to hlboko zakorenené problémy, sú to závažné roblémy. A nepotrebujeme viac.”

DM: “Opýtam sa vás ohľadom krajín, ktoré nebudú na tomto zozname. Afganistan, Pakistan, Saudská Arábia. Prečo dovolíme týmto ľuďom príchod do tejto krajiny…”

PT: “Uvidíte… uvidíte. Budeme mať extrémne preverovanie vo všetkých prípadoch. A nepustíme sem ľudí, ak tam bude čoilen najmenší problém.”

DM: “Máte vôbec…”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “Vylučuje určité krajiny. Ale pre niektoré krajiny budeme mať extréme preverovanie. Bude veľmi ťažké sa sem dostať. Práve teraz je to veľmi jednoduché. Bude to veľmi, veľmi ťažké. Nechcem v tejto krjaine terorizmus. Pozrite sa, čo sa stalo v San Bernardine. Pozrite, čo sa znova zopakovalo. Pozrite sa, čo sa stalo v svetovom obchodnom centre. Ookej, zoberte to len ako príklad.”

DM: “Máte vôbec…”

(vzájomné prerušovanie)

DM: “…obavy – obávate sa vôbec, či to nespôsobí viac hnevu medzi moslimami?”

PT: “Hnev?”

DM: “…vo svete?”

PT: “Už je tam dostatok hnevu, môžeme mať vlbec viac?”

DM: “Nemyslíte, že to…”

PT: “Pozrite, David.”

DM: “…vyostrí problém?”

PT: “…David, myslím, že ste celkom sofistikovaný chlap. Svet je teraz neporiadok. Svet je teraz tak nahnevný, ako sa len dá. Čo? Myslíte si, že toto spôsobí trocha viac hnevu? Svet je nahnevané miesto. Toto všetko sa stalo. Šli sme do Iraku. Nemali sme ísť do Iraku. A nemali sme odtiaĹ odísť spôsobom, ktorým sme odišli.

Svet je totálny neporiadok. Pozrite sa, čo sa deje s Aleppom. Pozrite sa, čo sa deje v Mosule. Pozrite sa, čo sa deje na Strednom východe. A ľudia odtiaľ odchádzajú do Európy a do celého sveta. Celý svet je neporiadok, David.”

DM: “Spomenuli ste Irak a niečo, čo ste povedali že by mohlo ovplyvniť americké vojsko v posledných dňoch. Povedali ste: “Mali sme si ponechať roku, ale okejj, možno budeme mať ďalšiu šancu”. Čo ste tým mysleli?”

PT: “No, takže sme si mali nechať ropu, keď sme odišli. A viete, je to veľmi zaujímavé, ak by sme vzai ropu, nemali by sme ISIS, pretože oni sa teraz financujú s touto ropou. To je odkiaľ majú peniaze. Majú peniaze z nášho odchodu… keď sme odišli z Iraku, ktorý nemal vládu. A ani teraz to nie je vláda.

A mimochodom, povedal som niečo iné, ak do toho pôjdeme a toto urobíme. Máte dva národy, Irak a Irán. A tie boli v podstate rovnaká vojenská sila. A oni bojovali dekády a dekády. A bojovali večnosť. A oni bojovali a v podstate to bol spôsob života. My sme tam prišli, dekapitovali jeden z týchto národov, Irak. Povedal som, že Irán prevzal moc nad Irakom. A to je v podstate, čo sa stalo.”

DM: “Takže si myslíte, že tam mlžeme ísť a vziať si ropu?”

PT: “Mali sme si vziať ropu. Potom by sme nemali ISIS, ktorý si ju vzal. Teraz som nehovoril z pohľadu ISIS, pretože spôsob, akým sme odišli, bol príšerný. Vytvorili sme vákuum a ISIS sa sformoval. Ale ak by sme boli vzali ropu, stalo by sa niečo lepšie. Neboli by schopní poháňať svoju neuveriteľnú cestu deštrukcie veľkej časti sveta.”

DM: “Počuli ste kritikov, ktorí povedali, že ak by sme vzali ropu, bolo by to proti medzinárodným zákonom. Ale chcem sa dostať k slovám…”

(vzájomné prerušovanie)

DM: “…že vy…”

PT: “Počkajte, počkajte, to myslíšte vážne? kto sú tí kritici? Hlupáci.”

DM: “Nechajte ma…”

PT: “Ja ich nevolám kritikmi, ja ich volám hlupákmi.”

DM: “Nechajte ma hovoriť o vašich slovách….”

PT: “Mali sme si nechať, s dovolením. Mali sme si vziať ropu. A ak by sme vzali ropu, nemali by sme ISIS. A mali by sme bohatstvo. Doteraz sme minuli 6 triliónov dolárov na Strednom východe. A naša krajina sa rozpadáva.”

(vzájomné prerušovanie)

PR: “Naše cesty, s dovolením. Naše cesty, naše mosty, naše školy, sa rozpadávajú. K minulému mesiacu sme na Strednom východe minuli 6 triliónov dolárov.A naša krajina si nemôže dovoliť postaviť školu v Brooklyne alebo si nemožeme dovoliť vybudovať školu v Los Angeles. A nemžeme si dovoliť opraviť naše veľkomestá. Nemôžeme si dovoliť nič. Pozrite sa, je čas. Toto je naša najdlhšia vojna. Sme tam už 15, 16 rokov. Nikto ani nevie, ako dlho, pretože nikto skutočne nevie, kedy sme začali. Ale je načase. Je načase.”

DM: “Čo zachytilo moju pozornosť je, že ste povedali, že možno budeme mať ešte jednu šancu.”

PT: “Nedovoľ, aby to zachytilo príliš veľa vašej pozornosti, pretože uvidíme, čo sa stale. Mám namysli, uvidíme, čo sa stane. Viete, pvedal som vám a povedal som každému, že sa nechcem baviť o armáde.

Chcem, aby sa veci udiali pred tým, než sa budeme o nich rozprávať. Pozeral somv  Mosule, keď pred pár mesiacmi generáli a politici povedali, že o štyri  mesiace pôjdu do Mosulu a povedali, že tam pôjdu o tri mesiace, o dva, o mesiac a potom povedali, že idú o týžde%n.

Okej, a ja som si hovoril, bože, prečo o tom hovoria? V poriadku, takže išli do toho a bolo to ťažké, pretože nepriatelia už o tomvedeli vopred a sťažili im to. Ja nechcem hovoriť veľa o armáde. Chcem o tom hovoriť, keď je to ukončené, nie pred tým, než sa to udeje.

PRESIDENT TRUMP: Well, don’t let it get your attention too much because we’ll see what happens. I mean, we’re gonna see what happens. You know, I told you and I told everybody else that wants to talk when it comes to the military I don’t wanna discuss things.

I wanna let — I wanna let the action take place before the talk takes place. I watched in Mosul when a number of months ago generals and politicians would get up and say, “We’re going into Mosul in four months.” Then they’d say, “We’re going in in three months, two months, one month. We’re going in next week.”

DM: “Dovoľte mi sa opýtať, pán prezident, ohľadom ďalšieho sľubu, ktorý zahŕňa Obamacare. A povedali ste The Washington Post, že váš plán na náhradu Obamacare bude zahŕňať poistenie pre každého. To zneje ako univerzáne poistenie.”

PT: “Bude to… môj plán je to, že sa chcem postarať o každého. Nenechám tých spodných 20%, ktoré si poistenie nemôžu dovoliť. Aby ste rozumeli, ľudia hovoria o Obamacare. A ja som povedal republikácnom, že najlepšie by bolo nič nerobiť po nasledujúce dva roky, nechať to explodovať. A potom vstúpime my a odprezentujeme nový plán – a demokrati za neho budú voliť. Verte mi.

Pretože tento rok budete mať 150% nárast. Minulý rok mala Arizona 116% nárast, Minnesota 60% a nejakých pár percent. A povedal som im, okrem jedného problému, to chcem opraviť. Najlepšia vec, ktorú môžem ako líder tejto krajiny urobiť, ale ak chcem mať niečo schválené, potrebujem podporu demokratov, ak by som nič neurobil po bodobie dvoch rokov, prosili by ma, aby som niečo urobil. Ale ja to nechcem urobiť. Aby ste rozumeli… Obamacare je katastrofa.

Je príliš drahá. Je to príšerná zdravotná starostlivosť. Nepokrýva to, čo potrebujete pokryť. Je to katastrofa. A vy to viete a viem to aj ja. A povedal som republikáncom – a sú to úžasní ľudia, Mitch a Paul Ryan, povedal som “Pozrite sa, ak pôjdete príliš rýchlo, nemám s tým problém, pretože je to tá správna vec. Zabezpečíme podstatne lacnejšie krytie”. Povedal som im, že ak pôjdeme príliš rýchlo, Obamacare bude patriť nám. Prišijú to nám. A Obamacare je katastrofa, ktorá očakáva výbuch. Ale správne vec je niečo urobiť teraz.”

DM: “Ale vy…”

PT: “Takže sa chcem ubezpečiť, že nikto neumrie na ulici, kým som prezidentom. Nikto nebude umierať v uliciach. Uvoľníme niečo, čo bude skvelé. A pamätajte si, pred Obamacare, mali ste veľa ľudí, ktorí boli veľmi, veľmi spokojní so svojou zdravotnou starostlivosťou.

A teraz tí ľudia ani nemajú zdravotnú starostlivosť. Nemajú nič, čo by bolo pre nich akceptovateľné. Pamätáte si to, ponecháte si svojho doktora, ponecháte si svoj plán, 100=. Pamätáte si tú webstránku za 5 miliárd? Pamätáte si to fiasko s webstránkou. Musíte to hádam priznať, však? TO fiasko s webstránkou.

Obamacare je katastrofa. Prídeme s nový plánom, ideálne nie s poznmeneným plánom,  pretože teraz sa pozeráte na kopu strán. Prídeme s plánom, ktorý bude poskytovať lepšiu zdravotnú starostlivosť pre viac ľudí za menej peňazí.

DM: “Posledná otázka, pretože ma ešte prevediete Bielym domom. Posledná otázka je, videli ste odhady, že 18 miliónov Američanov by mohlo stratiť zdravotné poistenie, ak bude Obamacare zrušená a nebude tam žiadna náhrada. Viete týchto Američanov ubezpečiť, tých, ktorí vás práve sledujú, že nestratia svoje zdravotné poistenie alebo neksončia s horším?”

DT: “Nikto nezapočítava ľudí, ktorí už stratili svoje zdravotné poistenie, ktoré mali radi. Mali ste milióny ľudí, ktorí boli so svojím zdravotným poistením spokojní a ich zdravotnú starostlivosť a ich doktora, ktorého chceli. Mali ste milióny ľudí, ktorí teraz nie sú poistení.”

DM: “Ale ja sa pýtam ohľadom ľudí…”

PT: “Nie, nie.”

DM: “…ohľadom ľudí,  ktorí sú teraz nervózni a sledujú…”

PT: “My…”

DM: “…vás na uistenie.”

PT: “Tu je to, čo vás môžem uistiť, budeme mať lepší plán, oveľa lepšiu starostlivosť, oveľa lepšie služby, plán, kde budete mať prístu k lekárovi, ktorého chcete. Budeme mať podstatne lepšiu zdravotnú starostlivosť za menej peňazí.

A pamätajte si, Obamacare je pripravená explodovať. Keď ste mali so mnou rozhovor pred niekoľkými rokmi. Povedal som 2017 – príve teeraz, tento rok, 2017 bude katastrofa. V tomto som veľmi dobrý. 2017 bude katastrofa, čo sa týka výdavkv spojených s Obamacare. Exploduje v roku 2017.

A prečo nie? Obama je chytrý chlap. Takže to nechajme, protože sa to práve deje. Všetko sa stane v roku 2017. Budeme mať explóziu. A urobiť to správne, usaďte sa, nechajte to explodovať a demokrati nás budú žobrať, aby sme im pomohli, pretože je to ich vina. Ale ja to nechcem urobiť. Chcem podstatne lepšiu zdravotnú starostlivosť za nižšiu cenu.

DM: “Takže nikto, kto má poistenie cez Obamacare, ho nestratí, ani neskončí…”

PT: “Viete, keď…”

DM: “…s ničím horším.”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “..to nepovedal snitko. Ideálne, v skutočnom svete, hovoríme o miliónoch ľudí. Nikto. A potom, kedže poznám ABC, budete mať jednu osobu v televízií ako hovorí, že ako im to poškodilo. Okej. Nechceme, aby tak dopadol nikto. Chceme, aby odpoveď bola nikto.

Ale poviem, že milióny ľudí budú šťastní. Práve máme milióny a milióny a milióny ľudí, ktorí sú nešťastní. Je to príliš drahé a nie je to dobré. A guvernér Minnesoty, ktorý mal nanešťastie včera veľmi smutný incident /odpadol počas zasadanie, pozn. autorky/, pretože on je veľmi milý chlapík…. a pred pár mesiacmi povedal, že Cenovo Dostupný Akt o Starostlivosti už nie je cenovo dostupný.

Je to oddaný demokrat. Veľmi silný demokrat. On povedal, že už to nie je cenovo dostupné. On to pvoedal. Aj Bill Clinton počas prezidentskej kampane – a mal pravdepodobne veľmi zlú noc, keď prišiel domov, aj on povedal, že Obamacare je šialená. Je to šialené.A viete čo? Obaja mali pravdu.”

He’s a staunch Democrat. Very strong Democrat. He said it’s no longer affordable. He made that statement. And Bill Clinton on the campaign trail — and he probably had a bad night that night when he went home — but he said, “Obamacare is crazy. It’s crazy.” And you know what, they were both right.”

DM: “Pán prezident, ďakujem.”

(vzájomné prerušovanie)

PT: “Ďakujem vám veľmi pekne, oceňujem to.

***

Koniec prepisu.

One thought on “Interview: Donald Trump a David Muir na ABC News (25. január 2017, slovenský prepis v plnom znení)

  1. Pingback: Interview: Donald Trump a Sean Hannity na FOX News (26. január 2017, slovenský prepis v plnom znení) | Thought crimes

Leave a Reply

